tisdag 8 november 2011

100 frågor forts. (30-67)


30. Tycker du om kaffe?  Jajemen, med mycket mjölk. Gillar även smaksatt kaffe av olika slag.
31. Vad dricker du till frukost?  Kaffe eller te, eller oboy, eller jucie. Oftast till min havregrynsgröt. Ibland till rostmackor eller scones om det är helg. Är det ritkigt lyxig helg blir det kaffe till american pancakes.
32. Sover du på någon särskild sida? Hemma ligger jag på höger sida av sängen och sover vanligen på mage med ansiktet åt höger. Men sover vi borta så väljer jag alltid den sida av säng/madrass/sovplats som är mest lätt att ta sig i eller ur och är närmast dörren. Sover aldrig innerst i en säng som står mot vägg.
33. Kan du spela poker? Nej, jag kommer knappt ihåg reglerna till Finns i sjön.
34. Tycker du om att mysa/kela? Absolut, jag gillar närhet och är gärna nära de människor jag tycker om och känner mig trygg med.
35. Är du en beroendemänniska?  Ett visst sockerberoende kan jag nog se att jag har. Sen skulle jag nog ha svårt att klara mig utan garn och Sambon (eller givetvis i omvänd ordning, jag är hellre utan garn än honom!)






36. Vill du ha barn? Tror det, sen vet man ju aldrig vad livet har att bjuda på.
37. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte vad jag minns, skulle jag känna någon har jag i så fall glömt att säga grattis de senaste åren och ber så hemskt mycket om ursäkt.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska samt väldigt lite franska, spanska och svartiska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?  Nej, har heller aldrig varit inlagd på sjukhus och det var väldigt länge sen jag var till vårdcentralen ens. Jag blir sällan sjuk och är alldeles för harig för att utsätta mig för skaderisker i större skala.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?  Allra mest gillar jag insjöar och stenbrott. Måste jag välja så får det nog bli bassäng, haven runt Sverige är lite kalla för min smak.






41. Vad spenderar du helst pengar på? Egentligen tycker jag inte om att spendera pengar, jag sparar hellre, men visst är det roligt att köpa hobbymaterial som garn och tyg. Böcker och skor samt presenter till nära och kära kan också vara lite roligt.
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, jag äger nog inte så mycket ekonomiskt värdefulla saker över huvudtaget. Däremot har jag några smycken med stort affektionsvärde, bland annat ett halsband med en sten som Farfar hittat vid sommarstugan och gjort hängsmycke av.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?  Walking dead! Säsong 2 startade i söndags vilket vi upptäckte i grevens tid. 


Hårdrockaren i Borlänge har en son som tillsammans med sina kompisar gjort denna video till Re: your brain.


44. Kan du rulla med tungan? Jag kan vika den som ett torkat rhododendronblad men vet nog inte riktigt vad som menas med rulla med tungan.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag skrattar mest när jag umgås med Sambon, Dea, Retro och Vätten, det är avslappnat och väldigt mycket lika humor! Bazinga!
46. Sover du med gosedjur? Apan Jocke var det första gosedjur jag fick i livet och han sitter fortfarande vid min huvudände.
47. Vad har du för ringsignal? Det beror på vem som ringer:
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Mamma och pappa har, så Brorsbarnet har fått ärva lite nu.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En filt och soffan
50. Flirtar du mycket? Med Sambon, annars inte alls.
51. Kan du byta olja på bilen? Jupp, men jag väljer att låta andra göra det av bekvämlighetsskäl.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nix, aldrig men sen kör jag som man ska också.
53. Vilken var den senaste boken du läste?  Silverkronan av Anna Jansson, nu läser jag Artemis Fowl and the eternity code av Eoin Colfer men tyvärr är läslusten inte på topp, så det går långsamt.
54. Läser du dagstidningen? Ibland på nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope
56. Dansar du i bilen? Det har väl hänt...
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rockklassiker
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Randig, tunnare syntet" skrivet i anteckningsblocket för klänningar
59. När var du i kyrkan senast? När vi var i Visby, vecka 32
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Antingen hon som hade Svenska eller hon som hade SO, eller kanske båda.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? När vi bodde i medeltidslägret i Visby de första åren blev det ju tält från söndag till söndag/måndag, så 8 nätter.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Alltså, de flesta av mina nära och kära är väldigt duktiga på att göra fina saker som får mig att känna mig omtyckt speciell. Jag kan bara hoppas att jag ibland får dem att känna likadant.
63. Vad lyssnar du på just nu? Alice i Underlandet från 1999. Jag och Dea titt-lyssnar på film i varsitt hörn av soffan.
64. Har du varit med i tidningen? Ja, ett par gånger, har även figurerat på en löpsedel. Dels i föreningssammanhang när jag har uppträtt med eldshow och så blev jag, Bror och Malin intervjuade inför en kommande stadsfestival. Enligt bildtexten gillar vi öl...


Här tänkte jag lägga in en bild på när jag poiar men av någon anledning tycks ingen sådan bild finnas på någon av de tre datorer som finns i hushållet. Mycket mystiskt och väldigt irriterande! Vart katten har vi lagt dom?

65. Vad är det konstigaste du ätit? Komage
66. Vem såg dig naken senast? Sambon, om det ska vara någon annan, annars var det jag själv efter duschen.
67. Vad är det för färg på din tandborste? Vit och vinröd, ganska ny som det ska vara.

Inga kommentarer: