tisdag 8 november 2011

100 frågor med svar (1 - 29)

Hittade en lista med 100 frågor (sjukt många) hos Johanstickar. Om jag har förstått det rätt så tycker ni att det är lite roligt att lära känna mig bättre och jag tycker att det är roligt att svara på såna här konstiga frågor så då kör vi väl:

1. Hur gammal är du om fem år? 36, känns nästan lite orimligt mycket...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?  Dea, vi har friskvårds tisdagar med mycket hantverk och lite verkstad! Men idag blev det en lång stund på stan där vi konstaterade att vi har väldigt lika smak på skor.
3. Hur lång är du? Exakt 35 cm kortare än Sambon d.v.s. 161,5 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Howards end, igår kväll inspelat från tv i lördags. Trevlig kostymfilm med bra skådisar.
5. Vem ringde du senast? Sambon
6. Vem ringde dig senast? Sambon
7.  Hur löd det senaste sms:et du fick? Nej, inte illa alls :-)  Från Sambon angående att jag kl. 8.14 i morse hade duschat, sopat golven, tömt och plockat i diskmaskinen, diskat och torkat av diskbänken.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?  Sms:a, alla gånger
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? En vecka sen, tillsammans med Farmor satte vi ljus på några släktgravar och överraskade levande släktingar med ett besök.
11. Vilken ögonfärg har du? Grå/blå/grön eller nåt åt det hållet
12. När vaknade du i dag?  7.28 av att Sambon frågade vilken tid Dea skulle komma vilket fick mig att inse att det kanske var dags att kliva upp om jag skulle vara anständig i tid.
13. Vilken är din favoritjulsång? I detta hushåll lyssnar vi mest på X-mas project skivorna (hårdrockare från olika band sjunger julsånger och blir fullare och fullare, vilket hörs på både spel och sång) och där gillar jag främst tolkningen av White Christmas:


Bland de mer traditionella julsångerna som sjöngs när jag gick i skol- och kyrkokör är favoriten Gläns över sjö och strand.

14. Vilken är din favoritplats? Åh! Hemma, Trullhalsar på Gotland, Neptuni åkrar på Öland, Njupeskär, Forsakar, det finns så många!

15. Vilken plats föredrar du minst? Egentligen mer en situation men, oförberedd framför en samling åhörare är en riktig obehaglig plats att vara på.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?  Några mil från där jag är nu men inte mer än 3,5.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Monstret under sängen så klart, jag har fortfarande inte händer eller fötter utanför sängkanten när jag sover!

3:58 - "Little Tommy Dagget. How I 'loved listening to your sweet prayers every night. Then you'd jump in your bed so afraid I was under there. And I was!" Viggo Mortensen som Lucifer i The Prophecy från 1995

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?  Dea, när vi bytte skor i butiken för femtielfte gången för att bestämma vilket par som passade bäst på vem. Båda gillade samma skor och det inte fanns två par kvar av samma storlek...
19. Hur stor är din säng? 160cm, perfekt för att vara nära men ändå kunna få egen plats.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och, men använder mest den bärbara
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Här luftas det ordentligt på nätterna
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, en som är min och en som är Sambons
23. Hur många landskap har du bott i? Två, eller ett - landskapsgränsen var lite otydlig under min uppväxt...
24. Vilka städer har du bott i? Örebro
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota, såväl inne som ute, men ogärna barfota i stan. Har jag skor föredrar jag att ha strumpor också, tycker inte alls om känslan av skor mot bara fötter.
26. Är du social? Det är växlar från dag till dag, men jag skulle inte ha något emot att vara mer social och avslappnad.
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry - dublin mudslide, tror inte den finns i sverige längre...
28. Vilken är din favoritefterrätt? Gärna nåt med choklad, en kladdkaka kanske. Men en äppelpaj med kanel och vaniljsås är ju inte helt fel heller. Jag gillar sött, alldeles för mycket.
29. Tycker du om kinamat?  Japp, eller i alla fall den försvenskade variant som säljs här, äkta kinamat har jag nog inte ätit.


Nej, hörrni, nu tror jag vi delar upp det här på några inlägg. Hur ska ni annars orka processera all ny kunskap om mig?

Inga kommentarer: