måndag 28 november 2011

en helg i fjållträsk

I helgen bjöd Sambons faster indirekt på en tur till Stockholm. Vi hälsade på vänner (Bananders och Rake) samt kusin Piggelin. Shoppade lite, jag hittade bland annat Monty Python fluxx och några filmer jag saknat, annars promenerade vi mest och umgicks.

Resan började lite väl stressigt bara i och med att vi försov oss. Tur att jag vaknade 7.13 så vi hann slänga på oss kläder,gå på toa och sen skynda iväg till bussen som gick 7.50! Konstigt nog fick jag inte ont i benhinnorna när vi gick till bussen. Jag som brukar känna av dem så fort jag försöker gå det minsta raskare än strosande promenad. Kanske ger träningen resultat även här...

Jag hann sticka lite på bussen också. Med i handväskan hade jag mammas födelsedagsstrumpor och nu är det inte mycket kvar. Jag ska få till en volang högst upp på skaften och sen är de färdiga! Skönt när det närmar sig.

2 kommentarer:

Hedvig sa...

Ah, så du var här hos oss i Fjållträsk! Välkommen åter! ;)

Heldri sa...

Blir det mer tid över nästa gång kanske jag hojtar till om en bloggträff :)