söndag 20 november 2011

Söndag!

Än har jag inte blivit söndagkvällsförvriden, men det finns det väl tid för än ;-)

Igår var en riktigt mysig dag. Först roadtrip till Skara för ett besök på slöjd-detaljer. Med hem följde lite allt möjligt smått och gott: fina papper, smyckesdelar, porslinsborr, tvillingnålar till symaskinen, smala långa knappnålar (sk quiltnålar) och pennor för att måla på porslin. Så nu ska jag kunna göra fina födelsedagskort och julklappsetiketter, göra det där läderarmbandet med tingeltangel som jag har tänkt på ett tag. Jag kommer äntligen att kunna borra hål i de där loppisfyndade tallrikarna och göra ett kakfat. Mina egensydda projekt kommer att få en proffsigare finish och ömtåliga tyger får inte lika stora hål när jag nålar. Jag kommer även kunna pimpa mina kaffemuggar. Roligt, roligt!

På kvällen fick jag sedan ÄNTLIGEN se sista filmen om Harry Potter, som jag har längtat!

Idag har jag hunnit med ett pass afropowerdance, städat, diska, tvätt och duschat. Nu tittar jag på Vem vet mest och bloggar. Snart kommer det vänner för söndagste. Söndagste är det nya torsdagste, dvs de andra Stupianerna (Stupa är den kulturhistoriska förening vi är aktiva medlemmar i) är välkomna hem till oss på te och valfritt pyssel. Själv tänker jag nålbinda vidare på de senapsgulasockorna.

Uttrycket söndagkvällsförvriden kommer härifrån:



2 kommentarer:

Hedvig sa...

Hur blir man söndagkvällförvriden? ;)

Heldri sa...

Åh, det är nog lättare än man tror ;)
som tur var slapp jag det igår!