tisdag 8 november 2011

På tal om inspiration

Som sagt, inspiration kan komma från alla möjliga och omöjliga håll. När jag bläddrade igenom boken med julkulor hittade jag inspiration till en kortkort tröja.

Tröjan är tänkt att sluta under bysten och skulle passa bra till den här klänningen

Det är tur att jag har mitt anteckningsblock för stickprojekt och ett annat block för mina sömnadsprojekt. Om jag inte kunde skissa och skriva ned mina idéer skulle jag glömma dem ganska fort. För det är ju så med inspiration och idéer, det kommer plötsligt på men det är inte alltid det blir något färdigställt eller ens påbörjat.

3 kommentarer:

Malin sa...

Hoppla! Här sprutar det inspiration!!! Kul att se!

disa sa...

Precis igår sa jag till min yngsta, "jag borde alltid ha ett block och penna runt halsen, för skriver och ritar jag inte ner ideerna direkt glömmer jag dem" och han skrattade åt mig för han vet hur kasst minne jag har. Tröj ideen ser jätte fin ut! =)

Hedvig sa...

Kommer bli supersnygg! :)