lördag 19 november 2011

En omvälvande upplevelse i färg

För inte så länge sedan hittade jag ett väldigt turkost garn som jag tänkte kunde passa i en tröja till Brorsbarnet. Jag tänkte matcha det med en mörkare lila för att tona ned det turkosa. Den perfekta lila tonen hittade jag i Fuga.


Sen hade jag inte tid/ork/lust att sticka någon tröja utan stickade istället på lite andra projekt som ni sett här på bloggen. När jag kom hem med det senapsgula garnet till de beställda nålbundna sockarna gjorde jag en omvälvande upptäckt:


Hjälp, vad snyggt! Jag som aldrig gillat gult tidigare är nog helt omvänd nu. Senapsgult och lila är nog en av de snyggaste färgkombinationer jag sett på länge. Frågan är om det inte får bli en kofta till mig själv i denna kombination längre fram...

2 kommentarer:

disa sa...

Ja, kombinationen är underbar!! Jag älskar de lila och senapsgula tonerna på min silke stickning, man blir så glad av att se det!! Jag tycker absolut du ska sticka en kofta i de garnerna till dig själv. =)

Hedvig sa...

Båda kombinationerna var hysteriskt snygga! :)