torsdag 3 november 2011

För att lugna

Tack för alla fina tips jag fått om senapsgula garner efter mina senaste inlägg! Från början hade jag rubrikidén "Fel blir rätt" och tanken med inläggen (två till väntar) är att beskriva hur inspiration kan väckas på de mest underliga vis bara man är lite finurlig och väljer att se möjligheter istället för problem!

Idag var jag in till min lokala garnaffär (som fått ny ägare med positivt resultat än så länge) och hittade det perfekta garnet till nålbindningsbeställningen. Tydligen hade väldigt många frågat efter just senapsgult sockgarn den senaste tiden, vilket jag även hört från andra garnbutiker (For The english gentleman: you´ll be very trendy in your mustard coloured socks!). När ägaren var på branschmässa i helgen och fick syn på senapsgula garner köpte hon på sig ett redigt lager. Extra tur för mig att en herre bad om att få gå före i kön medan jag stod med mina något för gula garner så jag kunde upptäcka korgen med perfekt senapsgult raggsocksgarn från Hjertegarn!


Inte den bästa av bilder, men ni ser färgen och att jag redan hunnit påbörja tåspetsarna på båda sockarna. Jag brukar försöka binda båda samtidigt för att få dem någotsånär lika. Jag använder aldrig mönster till nålbundet utan frihandsbinder utifrån de mått sockan/plagget ska ha. Dessutom binder jag alltid mina sockor från tån och upp, helt enkelt för att det passar mig bäst.

2 kommentarer:

Dea sa...

Yey :) Vad skönt att det verkar lösa sig för dig.

Jag var bortskämd idag. Andreas kom förbi med en blombukett och ett kort med hälsningar från mina arbetskamrater. Så himla gulligt!

Heldri sa...

Dea: fint med arbetskamrater som bryr sig!