tisdag 8 november 2011

100 frågor forts. (68-100)


68. Hur imponerar man på dig? Genom att vara kunnig, framåt, ödmjuk, brinna för något - det finns mycket som jag imponeras av.
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Sambon - min själsfrände, älskling och bäste vän
70. Har du någon piercing?  Nej, jag hade hål i öronen i ca 5 veckor när jag var runt 13-14 år.
71. Din största vinst? Lotterivinst är väl sisådär 100 kr på triss, idrottsmässigt var jag nog ingen vinnare även om jag friidrottade en del när jag var yngre, i livet så är det nog att ha funnit Sambon och vunnit hans hjärta!






72. Civilstånd? Sambo
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Olika bloggar, platsbanken och andra jobbsajter.
74. Är du fåfäng? Nej, verkligen inte. Visst är det kul att vissa dagar känna sig lite snygg men jag anser mig inte vara det minsta fåfäng.
75. Ångrar du någonting du gjort? Nej, bara sånt jag inte gjort.
76. Hur gammal är din pappa? 63 år och två år yngre än min mamma, 20 år yngre än sin mamma, 28 år äldre än sin son och 63 år äldre än sitt barnbarn.
77. Vilket är ditt drömjobb? Revisor vore spännande och intressant, men just nu är nog vilket jobb som helst inom ekonomi ett drömjobb...
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Köpa och inreda mitt och Sambons drömhus!
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv? Det fanns en beagle i huset när jag föddes, sen har jag haft 3 undulater. 
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?

  • för några år sedan tog jag aldrig på mig en kjol, då var det byxor som gällde
  • min favoritdrink är white russian, något jag har gemensamt med The dude
  • jag dammar väääääldigt sällan (vilket iofs inte är någon nyhet för de läsare som känner mig irl)
81. Svär du ofta? Ibland men inte ofta.
82. Sverige när det är som bäst? När det är ett solidariskt klimat där ingen faller mellan stolarna, dörrar öppnas istället för att stängas och man ser möjligheter istället för problem med olikheter.
83. Kan du åka slalom? Jag kunde det för 10 år sen, men lite ringrostig är jag nog.
84. Vad har du ätit i dag? Gröt till frukost, kladdkaka på kaffe med Dea, Burrito till lunch, Chicken alfredo till middag och en äppelmuffin till kvällskaffet.
85. Vad har du för utbildning? Civilekonom med inriktning mot redovisning och revision - nån som har ett jobb?
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Räknas lillfingernaglarna som kroppsdel? De är i alla fall väldigt fina.
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Magen/ryggvalkarna
88. Vilken är din bästa egenskap? Snäll
89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag är väldigt dålig på att "stå på mig"
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Henrik VIII (även Erik XIV, ingen konstig kombination som jag tydligen skrev tidigare) och Anne Boleyn
91. Saknar du något? Ett jobb, vänner som flyttat till andra länder, ett hus, bilderna på mig när jag eldar, karaktär, en bok jag förlagt och en massa mer.
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Nja, det är viktigt att umgås med de man tycker om och visa sin uppskattning medan man lever.  Födelsedagar brukar ju vara en bra anledning till att göra det, men jag tycker vi kan bli bättre på att samlas utan anledning.





93. Vad gör dig ledsen? Orättvisa, egoism, och ondska
94. Vad gör dig glad? Kärlek, vänner, solidaritet, värme.
95. Har du varit gift eller förlovad? Är förlovad sedan 10 år
96. Vad ska du göra i helgen? Fira Retro som fyller år, umgås med fina vänner, klappa katt, skratta, bära ny klänning (om den blir färdig vill säga).
97. Vad är det knasigaste du gjort? Oj, det knasigaste... När jag var liten var jag övertygad om att jag kunde flyga och gjorde väl en del dumma försök för att lyckas med det - kastade mig från trappen, från träd och liknande men glömde alltid det där med att missa att landa...
98. Vad har du för laster? Garn, sött, choklad...
99. Vem är din förebild? Det har jag nog ingen konkret
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Gå och lägga mig, det här tog ju sjukt lång tid!

4 kommentarer:

Malin sa...

Spännande!

Jag blev lite sugen på att göra samma, så det kanske blir så.. :) bis morgen

disa sa...

Verkligen jätte roligt att få läsa alla dina svar på frågorna!! =)

Hedvig sa...

Hur kul som helst att läsa svaren på dina frågor! Ska nog också ta mig ork att svara på de där... :)

Heldri sa...

Roligt att ni gillade det och jag ser fram emot att läsa era svar om ni orkar/vågar ge er i kast med frågorna!