fredag 25 november 2011

En dag med Bönan

är vad jag har haft idag. Hur mysigt som helst! Det är givetvis trevligt att få träffa Malin också, hon är lite mer talförd än Bönan än så länge ;-)
Imorgon firar Brorsbarnet Bönan 2 månader och börjar vara riktigt stadig i kroppen. Det börjar bli mer bebis än spädbarn, hon är grym på att fokusera och en hejjare på att charmera!

Det var allt lite svårt att lämna det trevliga sällskapet för att hinna hem till combat i tid, men träningen lockade också. Jag har äntligen hittat en riktig träningsglädje, det var ganska länge sen men nu jäklar. Idag nådde jag ett av mina mål på combaten och det var att klara av att göra alla jacks! Även om dagsformen givetvis är avgörande är det kul att se en utveckling och förbättring. 4-5 träningspass per vecka ger lite mer utdelning än 0-2 kan man ju enkelt konstatera ;-)

Låt 7 i passet är denna (fast det är lite mer tryck i den på träningen) och där och då brukar jag hitta en ny växel, fyllas av glädje och bara ge allt, en riktig slutspurt innan styrkan och stretchen.


En låtlista till det aktuella bodycombat passet (BC 49) kan man hitta här och att döma av låtlistan för nästa koreografi kommer BC 50 blir rätt grymt också. Undrar när vi kommer börja med det här... Sen läser jag NZ Glen´s kommentarer kring BC 51 och det låter ju i mina öron hur bra som helst! Mycket att se fram emot på träningsfronten alltså.

2 kommentarer:

Bror sa...

Både bönan och hennes mor uppskattade besöket.

Roligt att du återfått träningsglädjen! Med en träningsdos på 4 pass per vecka kommer du garanterat märka skillnad på flås o styrka.

Vad är jacks?

Heldri sa...

Alldeles i början av den här videon gör de jacks, eller cross jacks som de också heter

http://www.youtube.com/watch?v=LIJbi8_JDs4&feature=related