lördag 5 november 2011

Ett projekt blir till - part 3

Del 1 hittar du här och del två här

Tillbaka på ruta ett var det. Lite som att gå direkt till fängelset utan att passera Gå.

Känslan av att ha köpt helt fel garn som inte passar det beställda projektet och därmed inte borde belasta beställarens konto (överenskommelsen gällde arbetskostnad + material) var misstänkt lik känslan av förtvivlan.  Men då är det ju tur att jag är en i grunden obotlig optimist som tillsammans med min sambo utgör ett oslagbart team!


Det natur/beige fuga garnet var ju faktiskt väldigt trevligt att nålbinda med och visst vore det väl trevligt med ytterligare ett par sockor till mig själv. Är sockorna ändå till mig kan jag ju även testa att växtfärga dem vid tillfälle, då spelar det ju ingen större roll om färgen inte fäster eller inte får önskad färg. Här ber jag att få återkomma med vidare färgfunderingar när projektet vuxit till sig lite, än så länge har det inte vuxit så mycket sen sist:


Det gula garnet då?

Hur ofta klär sig en Heldri i gula kläder? Hittills aldrig är väl ett rakt och enkelt svar.
Men vad har det oslagbara teamet Heldri och Långeman kommit på för genialisk plan som gör att inte ens ett kycklinggult garn blir bortkastade pengar?

fortsättning följer...

Inga kommentarer: